Menu
Would you like to get notifications from Christian?
Christian Kromme

Toekomst van organisaties

Organisatie van de toekomst

 

Is jouw organisatie voorbereid op een toekomst vol veranderingen? Aan de hand van praktische en inspirerende voorbeelden neemt futurist Christian Kromme jou mee in de digitaal veranderende wereld. 

 

De organisatie van de toekomst is dynamisch, past zich snel aan en heeft geen traditioneel management. In het verleden waren de meeste organisaties gefocust op efficiëntie en effectiviteit. Hieruit zijn businessmodellen ontstaan, die gebaseerd zijn op voorspelbare commerciële patronen. Het grootste nadeel van deze bedrijfsmodellen is dat zij niet geschikt zijn voor een tijdperk van onvoorspelbaarheid en disruptie.

 

In plaats van de focus op een bepaald businessmodel te hebben, moeten succesvolle organisaties de focus hebben op aanpassingsvermogen, wendbaarheid en transparantie. Dit stelt hen in staat om een concurrentievoordeel te behalen. Een belangrijk onderdeel van het aanpassingsvermogen (agility) van een organisatie is een verschuiving van hiërarchische organisatiestructuren naar modellen waarbij in teams wordt gewerkt.

Christian Kromme

Humanification – De grootste innovatie is de mens zelf

 

Door de digitale transformatie moeten organisaties veranderen. Het succes van de digitale transformatie en daarmee de toekomst van de organisatie ligt bij mensen met de juiste digitale vaardigheden en expertise.

 

Hiërarchische structuren verdwijnen en verouderde vaardigheden worden minder belangrijk. Robotica gaat steeds meer vaardigheden overnemen, aangevuld met de capaciteiten van mensen om problemen op te lossen. Dit betekent dat soft skills waardevol zijn in de organisatie van de toekomst. Hoe ga jij als organisatie om met nieuwe veranderingen? Hoe ziet jouw organisatie in de toekomst eruit? In deze keynote vertelt Christian hoe jij als organisatie inspeelt op een tijdperk vol digitale ontwikkelingen. Dit is een toekomst van digitale ontwikkelingen waarbij de mens centraal staat.

Wil jij een keynote over de toekomst van jouw organisatie?

De toekomst van jouw sector

 

Technologie gaat de komende jaren steeds meer bedrijven disrupten. Nieuwe innovaties en nieuwe bedrijfsvisies gaan een ingrijpende invloed hebben op elke branche. Disruptie zal in verschillende digitale golven verschijnen. In de voor jou afgestemde keynote krijg jij de handvaten die jij nodig hebt om te anticiperen en de exponentiële golf te surfen. Tijdens deze keynote zal de toekomst van jouw branche of industrie aan bod komen.

Toekomst van banken

 

De toekomst van banken ziet er de komende decennia heel anders uit. Veel traditionele banken worden geconfronteerd met de keuze om te verdwijnen of om proactief hun eigen bedrijfsmodellen te disrupten om in de toekomst zeker te zijn. Een aantal belangrijke vragen voor de banken van vandaag zijn:

 

  • Wat kunnen banken nu doen om zich voor te bereiden op deze toekomstscenario’s?
  • Welke innovaties gaan de bankensector ontwrichten?
  • Hoe ziet de bankensector in het komende decennium eruit: zullen de gevestigde namen verdwijnen? Of juist groter zijn?

 

Digitalisering gaat veel bankprocessen automatiseren en verbeteren. Om te kunnen profiteren van de digitale transformatie moeten banken zich gedragen op een manier die ze niet gewend zijn. De oude gewoontes die banken al jaren zijn gewend, gaan verdwijnen. Banken die durven te disrupten en dat snel doen, zullen in het digitale tijdperk kunnen overleven en misschien succes hebben.

 

Keynote Toekomst Banken aanvragen>

Toekomst van gezondheidszorg

 

Innovaties in de gezondheidszorg wijzen op een toekomst waarin wij de baas zijn over onze eigen gezondheid. Dankzij slimme sensoren kunnen mensen zelf hun gezondheid monitoren. Daardoor krijgen wij slimme tips die ons helpen gezonder te leven om zo te voorkomen dat we überhaupt ziek worden. Mensen gaan van medicatie naar preventie. Robotica, Virtual Reality en Augmented Reality gaan impact hebben op deze nieuwe gezondheidszorg. Nieuwe technologische mogelijkheden wijzen op een toekomst waarin de zorgverlening proactief en continu is, in plaats van reactief.

 

Zo helpen Augmented Reality en Virtual Reality artsen bij het trainen om nog beter zorg te verlenen. Daarbij worden trainingen, medische visualisatie en behandelingen vele malen efficiënter en zullen er meer levens gered worden.

 

Keynote Toekomst Gezondheidszorg aanvragen>

Toekomst van verzekeraars

 

De toekomst van verzekeraars zal in teken staan van automatisering en Deep learning. Kunstmatige intelligentie gaat een impact hebben op alle aspecten van de verzekeringssector. Naarmate AI dieper in de industrie wordt geïntegreerd, moeten verzekeraars zich opnieuw positioneren om te reageren op de veranderende verzekeringswereld. Verzekeringsmensen moeten zich bewust zijn van de factoren die zullen bijdragen aan de verandering en de manier waarop kunstmatige intelligentie de claims, logistiek en tarieven gaat wijzigen. Het traditionele bedrijfsmodel voor verzekeringen is lange tijd sterk geweest. Maar het begint nu het digitale effect te voelen.

 

Nieuwe vaardigheden en verzekeraars die de opkomende technologieën accepteren en de cultuur binnen de organisatie gaan veranderen zullen straks de dienst uitmaken in de verzekeringssector. De verzekeraars die snel en innovatief zijn, zijn bedrijven die gaan groeien. Degenen die het traditionele aanhouden, zullen het steeds moeilijker krijgen.

 

Keynote Toekomst Verzekeraars aanvragen>

Toekomst van marketing

 

De toekomst van marketing staat aan het begin van een nieuw tijdperk. De komende jaren gaat marketing meer veranderen dan het de afgelopen 300 jaar heeft gedaan. De Social Media Revolutie heeft gezorgd voor de opkomst van digitale media en social mediakanalen. De Machine Learning Revolutie is de nieuwe digitale revolutie. Dit gaat de komende jaren een grote rol spelen in de marketingwereld. Blockchain, Kunstmatige Intelligentie, Virtual Reality en Augmented Reality gaan een enorme opkomst maken.

 

Al deze trends en innovaties vormen een snel veranderend marketinglandschap. Om tegemoet te komen aan de verwachtingen van consumenten in een ondersteunende toekomst en deze te overtreffen, moet je blijven innoveren.

 

Keynote Toekomst Marketing aanvragen>

Sluiten

Neem contact op

Vul dit formulier in en wij nemen spoedig contact met u op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Sluiten

Vraag een offerte aan

We reageren zo snel als mogelijk op uw aanvraag.

  • Kies een Keynote *
  • Keynote Bundel (Optioneel)
  • Datum *
    DD dash MM dash JJJJ
  • Tijdslot Keynote *
  • Persoonlijke informatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Sluiten

Download je gratis e-boek

  • Download gratis de e-book versie van Humanification. Laat je e-mailadres achter en we sturen je direct het e-book per mail.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.