Menu
Would you like to get notifications from Christian?

Zeven humaniseringstrends om naar uit te kijken in 2019

Aangezien de wereld in een exponentieel tempo DIGITAAL blijft gaan, zal de mensheid nog meer worden uitgedaagd om MENS te blijven. Zeven Humanification trends die we in 2019 gaan zien:

 

Trend 1) Van het "hoofd" naar het "hart

 

In 2019 zullen exponentiële technologieën nog meer rationele processen en taken automatiseren. AI in de cloud zal complexe cognitieve problemen sneller en efficiënter oplossen dan mensen ooit kunnen. Deze technologieën zullen de mens helpen inzien dat ons hoofd niet ons sterkste punt is. Om de machines voor te blijven zullen we meer op ons hart moeten vertrouwen. Hoe slimmer de technologie wordt, hoe meer we moeten vertrouwen op de wijsheid van ons hart. Naar mijn mening is dit de enige manier waarop de mens relevant kan blijven in een toekomst vol slimme en intelligente machines.

 

Trend 2) Van "winst" naar "doel

 

Als meer mensen naar hun hart gaan luisteren, zullen meer mensen intrinsiek gemotiveerd zijn (door een doel) in plaats van extrinsiek (door winst). Deze motiverende verandering zal organisaties veranderen in de richting van meer doelgerichte organisaties.

 

Quote Simon Sinek over het hebben van een doel:

 

Winst is geen doel. Het is een resultaat. Een doel hebben betekent dat de dingen die we doen van echte waarde zijn voor anderen.

 

Niet alleen heeft het een sterk doel om werknemers te engageren, maar het helpt ook om klanten aan te trekken en hen loyaler te maken.

 

Met een massieve intentie en een duidelijk doel voor ogen is het veel gemakkelijker om de beste medewerkers, partners en klanten aan te trekken. Een duidelijk doel werkt als een magneet op de juiste mensen. Je trekt ze aan omdat ze resoneren met je grotere doelen, je grotere doel.

happy people

Trend 3) Van "Organisatorisch doel" naar "Individueel doel

 

Organisaties zullen zich gaan realiseren dat een echt authentiek organisatiedoel niet iets is dat door een slim en duur marketingbureau kan worden ontworpen. Het moet van binnenuit komen, van de mensen in de organisatie zelf, van mensen die zelf een diep gevoel van doelgerichtheid hebben.

 

Wanneer doelgerichtheid kan worden gecombineerd met individuele passie, zal de organisatie werknemers beter kunnen motiveren en klanten tevreden kunnen stellen. Het doel van de organisatie moet niet een bepaalde visie/missie zijn. Het is een realtime verklaring die de mensen in uw organisatie in gedachten moeten houden en uit het hoofd moeten volgen. Zo dienen ze een betere, meer mensgerichte toekomst.

Trend 4) Van 'Ik' naar 'Wij' en van 'EGO' naar 'ECO'

 

Wanneer meer mensen hun doel gaan leven, zullen we overgaan van statische instituten die worden gedreven door EGO-systemen naar dynamische en slimme gemeenschappen die worden gedreven door ECO-systemen. EGO-systeem betekent aandacht besteden aan het welzijn van jezelf.

 

ECO-systeem betekent gericht zijn op het welzijn van jezelf en alle mensen in het systeem, inclusief de natuur. Dus werk met en help anderen die je waarderen.

Human-Centerd-Humanification

Trend 5) Van "klantgericht" naar "mensgericht

 

Klantgerichtheid is niet genoeg, kijk bijvoorbeeld hoe onmenselijk bedrijven als Uber en Amazon hun werknemers behandelen. In 2019 zullen steeds meer organisaties het woord 'HUMAN' in hun bedrijfsslogan opnemen en meer mensgericht gaan werken. Als we vasthouden aan wat radicaal menselijk is, ligt zinvolle innovatie binnen handbereik. Zet de mensen in het middelpunt van je doel, niet je product of bedrijf. Die komen later aan de orde, dus begin daar niet mee.

 

Ik denk dat we in 2019 een beweging zullen zien naar meer mensgerichte organisaties.

Trend 6) Van "harde vaardigheden" naar "zachte vaardigheden

 

Als machines het werk met chips kunnen doen, kunnen mensen het werk met de harten doen. Robots en kunstmatige intelligentie zullen veel "harde vaardigheden" automatiseren. De enige manier waarop mensen zich van machines kunnen onderscheiden is door hun "zachte vaardigheden" te ontwikkelen. Vaardigheden die kunnen worden gedigitaliseerd en geautomatiseerd zullen handelswaar worden en zeer goedkoop. Vaardigheden die niet kunnen worden gedigitaliseerd en geautomatiseerd, zullen in waarde stijgen.

 

Trend 7) Van "Buitenwereld" naar "Binnenwereld

 

Organisaties zullen gaan inzien dat innovatie en disruptie niet te maken hebben met de ontwikkeling van technologie. Innovatie en disruptie gaan over de ontwikkeling van de mens en de cultuur. Dus in plaats van zich te richten op de koude en technologische buitenwereld, zullen organisaties zich gaan richten op de warme en menselijke binnenkant van de wereld. Ik denk dat we in 2019 meer aandacht zullen zien voor persoonlijke groei en culturele ontwikkeling.

 

Ik wens en hoop dat onze wereld in 2019 een beetje menselijker zal worden. Een kleine stap voor de individuele mens, maar een reuzensprong voor de mensheid!

Sluiten

Vraag een offerte aan

We reageren zo snel als mogelijk op uw aanvraag.
  • Kies een Keynote *
  • Keynote Bundel (Optioneel)
  • Datum *
    Datumnotatie:DD dash MM dash JJJJ
  • Tijdslot Keynote *
  • Persoonlijke informatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Sluiten

Download je gratis e-boek

  • Download gratis de e-book versie van Humanification. Laat je e-mailadres achter en we sturen je direct het e-book per mail.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.