Kansen voor innovatie zijn alleen potentieel wanneer bedrijven technologie gebruiken om mensen centraal te stellen
Technologieën waarbij mensen het uitgangspunt zijn, zullen de komende jaren domineren. In de keynote human-centered innovatie krijg jij handvatten hoe jij kunt innoveren waarbij de mensen uit de organisatie en consumenten centraal staan.
Kansen voor innovatie zijn alleen potentieel als ze op een mensgerichte manier worden toegepast. Dit vergeten organisaties vaak. Ze zijn vaak zo gefocust op het bouwen van de brug, dat ze de mensen vergeten die moeten oversteken. Helaas zullen de meeste bedrijven die niet focussen op mensen, de komende jaren niet overleven.
Om succesvol te zijn moeten producten worden aangestuurd vanuit menselijke behoeften. Ze moeten grip hebben op menselijk gedrag, culturele psychologie, fysiologische behoeften en cognitieve behoeften. Ik geloof dat organisaties het beste een bedrijfscultuur kunnen creëren die zich beter aanpast aan de nieuwe, exponentieel bewegende wereld. Tijdens deze keynote vertel ik hoe innovatie de mensheid vooruit zal helpen naar een duurzame, succesvolle toekomst.
Ga je innoveren? Begin met een mensgerichte benadering die zich richt op de behoeften en problemen van de gebruikers. Dit is een goed uitgangspunt en basis voor innoveren.
Een benadering waarbij de mens centraal staat, stimuleert het creëren van producten die meer waarde creëert voor klanten en werknemers. Wat uiteindelijk de betrokkenheid en groei stimuleert. Dit begint met het ontwerpen van technologie met het oog op menselijk gedrag. Want technologie past zich aan hoe wij ons gedragen en leert juist van ons.Â
Recente klanten
Een essentieel onderdeel van het runnen van een human-centered organisatie is ervoor te zorgen dat de juiste mensen met de juiste vaardigheden op de juiste plaats zijn.
Richt de organisatie niet hiërarchisch in, maar kies bijvoorbeeld voor holacracy: autonome teams die zelf, binnen bepaalde kaders, problemen oplossen. Vervolgens dient de infrastructuur, de vormgeving van een businessmodel, zich aan.
Steeds meer disruptieve technologieën en business modellen zorgen in de exponentieel veranderende samenleving voor een massale machtsverschuiving richting de consument. En dat heeft een evidente invloed op het contact tussen organisaties en hun klanten.
Een veranderende wereld vraagt om nieuwe business modellen. Hierin zal de opkomst van de ‘start-up cultuur’ de komende jaren toonaangevend zijn.
Dit zijn kleinschalige bedrijven waarin organisaties niet hiërarchisch zijn ingericht. Maar waar is gekozen voor een holacracy. Dit zijn gedecentraliseerde, autonome teams die zelf problemen oplossen en werk verrichten.
Individuen komen samen als netwerk van specialisten om samen een grote scala van bedrijfsactiviteiten uit te voeren. In plaats van het kapitalistische kapitaal, zullen mensen centraal staan in deze business modellen.
Human-Centered denken is een nieuwe mindset. Het is een toolkit die leiders, managers en ceo’s helpt problemen op te lossen en het beste in mensen naar boven te halen door positieve bedrijfsculturen te creëren.
Automatisering, digitale platforms en andere innovaties veranderen de fundamentele aard van werk. Banen van de toekomst zullen de taken zijn waar machines niet goed in zijn. Machines zullen goed zijn in de hard skills , dus de nieuwe banen zullen zich vooral richten op soft skills, zoals taken die worden gestuurd door sociale vaardigheden, creativiteit, empathie en entertainment.
Hierdoor moet onderwijs opnieuw worden uitgevonden, waarbij de nadruk ligt op de dingen waar mensen goed in zijn en machines dat niet zijn; creativiteit, complexe probleemoplossing, literatuur, kunst, relaties, zorgzaamheid. We moeten onze kinderen niet alleen leren feiten te onderhouden zoals het huidige onderwijs.
Door digitale transformatie is de klant nog meer koning dan hij ooit was. Consumenten hebben tegenwoordig zoveel keuzemogelijkheden dat het steeds lastiger is om met je product of dienst op te vallen. Daarom is het goed om klanten al in een zeer vroeg stadium te betrekken in nieuwe businessmodellen, diensten of producten. Het doel van deze samenwerking is maximaal in te spelen op de behoeften, wensen en eisen van deze klanten.
Wanneer jij waarde voor jouw klant wilt creëren, moet je weten wie hij is, in welke situatie hij verkeert en waarom hij een specifiek probleem of specifieke behoefte heeft. Dus het hebben van contextueel bewustzijn om een complete user experience op te bouwen, is het belangrijkste kenmerk bij het creëren van intelligente oplossingen.
A. Allmers | FinanceFactor
“Fantastisch, heel inspirerend, moedigt reflectie aan, indrukwekkend,
Beste sessie van de dag!”
Christian is een futurist die belangrijke technologieën en strategieën in kaart brengt om u te helpen.
Hij stemt zijn presentaties af op de specifieke behoeften van uw publiek en daagt organisaties uit om disruptieve dreigingen om te zetten in disruptieve kansen.
Neem contact opVul dit formulier in en wij nemen spoedig contact met u op!